Mit navn er Martin Bengaard og jeg elsker salg og markedsføring!
Jeg har altid elsket at “lege” med markedsføring på nettet og i den virkelige verden og det bedste jeg ved, er at se, at der kommer kunder! Den følelse af, at man har markedsført noget, som andre folk fandt så interessant at de valgte at købe, overskygger langt mange af de andre følelser jeg oplever i hverdagen.
Tænk at nogen bliver så glad for det du kan tilbyde dem, at de vælger at betale dig penge for at få lov at bruge det?
Derfor elsker jeg salg og markedsføring!
Hvorfor gøre det til ekspertviden?
Jeg har igennem mange år snakket med chefer, ledere, direktører og virksomhedsejere, som alle har fundet online markedsføring uoverskueligt – og dét forstår jeg faktisk godt.
For jeg synes at rigtig mange i vores branche har tendens til at gøres online markedsføring til en videnskab!
I virkeligheden handler det rent faktisk blot om, at få et ordentlig fundament, en viden om hvad man skal gøre og udføre de konkrete handlinger i hverdagen.
Mange online marketingfolk skriver f.eks.:
“Du skal sikre at du har en SEO/SEM strategi inden du begynder at lave content marketing.
Det er vigtigt at du har landing pages til alle relevante keywords – og så skal du sørge for at få maksimal reach af dit content på dine social media platforme!”
Sort snak? Det tror jeg nok lige det er – selv jeg skal bruge noget tid på at oversætte det der bliver sagt inden i mit hoved.
Her er, hvad der rent faktisk står i eksemplet:
Du skal sørge for, at du har en idé om, hvilke ord dine kunder bruger om dit produkt. Disse ord skal du nemlig bruge, når du laver tekst til din hjemmeside.
Det mest optimale er at have ét ord (kaldet søgeord eller keyword) til hver af dine side. På den måde sikrer du, at både dine kunder og Google, forstår hvad den enkelte side handler om.
Derudover skal du se, om du ikke kan få lavet nogle artikler, som er så interessante at folk rent faktisk deler dem på f.eks. Facebook og LinkedIn.
Ovenstående er måske endda kun overfladisk forklaret! Til hver af punkterne kunne jeg sagtens gå i dybden og blive endnu mere forklarende.
Online markedsføring er ikke en videnskab – det er en række af små tiltag, som skal tiltrække kunder til din virksomhed. Dét gør du ved at vise kunderne, at du rent faktisk ved noget om det emne din virksomhed vedrører.
Jeg oplever ofte at folk efterfølgende siger: “… er det virkelig ikke andet end det?”
Find masser af nyttig information – og få hjælp til det du ikke forstår.
Her på siden forsøger jeg at forklare tingene på en forståelig måde og jeg håber at du kan finde masser af inspirerende artikler om emner, som du måske har lidt svært ved at forstå.
Skulle der være noget du ikke kan finde forklaringen på, eller har du behov for at få hjælp til at finde hoved og hale i al din online markedsføring, skal du være meget velkommen til at kontakte mig.